top of page
  • Writer's pictureElli

Top 10 Modernit häävalssit

Oli valintanne häävalssi tai häätanssi, kappaleen valinta voi tuottaa silti päänvaivaa. Siinä missä juhlapaikan etsiminen, myös kappaleen löytäminen voi olla hankalaa. Sanat merkitsevät häävalssissa ja -tanssissa paljon ja siksi sen oikean (miehen ja kappaleen) löytäminen onkin ihanaa. Sanoilla voi olla isokin merkitys ja jos kappaleen sanat eivät sovi teidän yhteiseen tarinaan, voi tuntua hassulta tanssia siihen. Niille, keille ensitanssi on isossa roolissa häissä, voi olla tuskaa rämpiä kaikkien biisien suossa. Ensitanssi on täynnä tunnetta, herkkyyttää ja jopa kyyneliä, jonka vuoksi on tärkeää löytää juuri se teidän biisi (ja tässä tapauksessa ei tarkoiteta Arttu Wiskarin meidän biisiä, vaikka ei siitäkään ketään tuomita). Nyt trendinä on myös luoda oma personoitu kappale, johon tanssia ensitanssi. Kustomoituja kappaleita tekee netissä mm suomalainen Jiipeen Biisipaja ja kansainväliset Custom Serenade ja Custom Song. Jos kuitenkaan oman biisin tilaaminen ei nappaa, voi kappaleen hyvillä kielin ottaa myös tunnetuista biiseistä.


Vaikka monet päätyvät nykyään häätanssiin, on valssi edelleen suosittu. Valssissa ei aina iske ne perinteiset suomalaiset valssit, mutta 3/4-tahtisten kappaleiden löytäminen voi olla haastavaa. Juuri sen oman kappaleen löytämiseksi, on alle koottu lista moderneista kappaleista. Nämä sopivat ensitanssiin ihastuttavasti. Kun sen oikean kappaleen löytää, sen kyllä huomaa, ihan kuin puolisossakin.


3/4 tahtiset modernit häävalssit:

Kappaletta klikkaamalla pääsee kuuntelemaan sen.


''I never meant to cry, started losing hope But somehow baby, you broke through and saved me

You're an angel, tell me you're never leaving 'Cause you're the first thing I know I can believe in

You're holy, holy, holy, holy I'm high on loving you, high on loving you''


''That every night I'll kiss you you'll say in my ear Oh we're in love aren't we? Hands in your hair, fingers and thumbs baby I feel safe when you're holding me near Love the way that you conquer your fear You know hearts don't break around here''


''On that lonely night, lonely night You said it wouldn't be love But we felt the rush, felt the love It made us believe it there was only us, only us''


''And I know that I can't ever tell you enough That all I need in this life is your crazy love If I never get to see the Northern lights Or if I never get to see the Eiffel Tower at night Oh if all I got is your hand in my hand Baby I could die a happy man''


''I still remember the moment we met The touch that he planted The garden he left I guess the rain was just half that effect''


''Hands on a miracle I've got my hands on a miracle Believe it or not, hands on a miracle''


'' Your hand fits in mine like it's made just for me But bear this mind it was meant to be And I'm joining up the dots with the freckles on your cheeks And it all makes sense to me ''


''Hey, I don't know much about guns but I I've been shot by you Hey, and I don't know when I'm gon' die, but I hope That I'm gon' die by you Hey, and I don't know much about fighting, but I, I know I will fight for you Hey, just when I ball up my fist I realize That I'm laying right next to you''


''There's something about you now I can't quite figure out Everything she does is beautiful Everything she does is right''


''And all along I believed, I would find you Time has brought your heart to me, I have loved you for a thousand years I'll love you for a thousand more''




2 kommenttia
bottom of page